Musí klient dodržovat nastavený harmonogram dle denní rozpisu fungování služby?
Klient bude vnímán dle jeho potřeb a jeho individuálních denních aktiv a harmonogram služby bude přizpůsoben jeho rituálům. Např: byl zvyklý doma snídat v 9 h , tak se mu přizpůsobíme, byl doma zvyklý vstávat v 8 h, tak bude vstávat v 8 hodin. Nebude se chtít účastnit aktivit, tak nebude. Bude-li chtít trávit odpoledne až do večera v době jarních a letních měsíců, tak bude. Bude-li chtít trávit večer v knihovně nebo ve společenské místnosti a dívat se na TV, číst si, tak bude apod. K dispozici jsou pohodlná polohovací seniorská křesla. Klienti mohou trávit svůj čas na terase nebo na zahradě.
Jak se budou klienti stravovat?
Celodenní stravování bude zajištěno výběrem oběda ze 3 jídel, zajistili jsme chutná jídla od dodavatele. Pokud si i klient nevybere z denní nabídky, bude si moci objednat stravu odlišnou než od nabídky ( s doplatkem). Snídaně a večeře jsou sestavené dle nutričního specialisty. Při přijetí a pohovoru zjistíme stravovací návyky a budeme se snažit přizpůsobit vyváženou stravu klientům.
Stravování bude probíhat ve společné jídelně, kde Vás, pokud budete měně pohybliví doprovodí personál. Chceme zachovat Vaši důstojnost i při stravování, abyste se cítili dobře. V jarních a letních měsících Vám můžeme prostřít i na pohodlné terase.
Mohou klienti jíst i na pokoji?
Ano, pokud se nebudete cítit dobře, stravování může probíhat na pokoji.
Bude přítomen lékařský a nelékařský personál?
Smluvně je zajištěn praktický lékař, který bude docházet do zařízení. Nelékařský personál (zdravotní sestry) také, které budou vykonávat ošetřovatelské výkony včetně rehabilitace klientů.
Jakým způsobem bude zabezpečena péče klienta?
Budou se o Vás starat vyškolení pracovníci v přímé obslužné péči, které Vám budou poskytovat pomoc a podporu v denních aktivitách (pomoc při osobní hygieně, stravování, chůzi, doprovod apod). Každý pokoj je vybaven domovním telefonem a signalizačním zařízením pro okamžité přivolání pečovatelky v jakoukoliv dobu. Budeme se snažit přizpůsobit se Vašim potřebám a přáním dle Vašich zažitých denních rituálů.
Jak bude zabezpečen společenský život pro klienty?
Máme připravené aktivizační programy pro naše klienty (ruční práce, cvičení na židlích, tréning paměti, společenské hry apod), dále programy s dětmi na zahradě i uvnitř společenské místnosti, výlety dle možností klientů prostřednictvím Taxíku Maxíku (bezbariérový automobil), možnost programů v městské knihovně, společné setkávání klientů a jejich rodin na zahradě s programem pro všechny apod. dle ročního období. Budeme společně i s rodinami slavit svátky, narozeniny, pokud si to klient bude přát.
Může si klient do zařízení přinést oblíbené věci?
Ano může, např obrázky, oblíbenou květinu, polštářek, knihy, hrníček apod. Pokoj je vybaven secesním nábytkem, tak aby vyhovoval stavebním úpravám pokoje a klienti se mohli bezpečně pohybovat po pokoji v chodítku, vozíku. Domácí mazlíčci nejsou povoleni.
Jsem zvyklá na svoji pedikérku mohu si ji pozvat do zařízení?
Ano, po domluvě s pracovníkem stacionáře.
Můžu jít do vaší služby i s partnerem a budeme mít spolu pokoj?
Ano můžete, pokud bude dvoulůžkový pokoj volný, můžeme pro Vás zařídit.
Mohu v zařízení používat vlastní počítač čističku vzduchu atd.?
Ano můžete, ale elektrické spotřebiče by měly mít potvrzenou revizi zařízení, že není závadné a má bezpečný provoz.
Mohu kdykoliv odejít třeba do města?
Ano, ale pouze s doprovodem, vše záleží na aktuálním zdravotním stavu a mobilitě.
Může za mnou kdykoliv kdokoliv přijít?
Návštěvní hodiny se řídí návštěvním řádem, v dopoledních hodinách není vhodné přijímat návštěvy na pokoji vzhledem k ranním hygienám, úklidu apod. v těchto hodinách, pokud to počasí dovolí se můžete s návštěvou scházet na zahradě. Vše je na domluvě s pracovníkem služby.
Jsem kuřák a příležitostně si dám pivo je to dovoleno?
Kouření je povoleno v určených prostorách na zahradě, alkoholické nápoje v přiměřené míře.
Kolik stojí měsíčně služba v pobytové odlehčovací službě?
Ceník služby se řídí Zákonem 108/2006 Sb. v platném znění a vyhlášky 505/2006 Sb. v platném znění. (celodenní strava 260,- Kč/ 1 den – snídaně, plnohodnotný oběd, svačina, večeře, ubytování 315,- Kč / 1 den). Sociální úkony se hradí dle fakticky realizovaných úkonů o klienta – přímo obslužná péče (pomoc a dopomoc při osobní hygieně, oblékání, stravování, chůzi, doprovod apod). Plán péče o klienta vychází z potřeb a přání klienta, který je sestaven při přijetí klienta do služby sociálním pracovníkem. Plán realizace služby se může měnit vzhledem k případné změně zdravotního stavu. Realizace plánu služeb je vždy se souhlasem klienta. Zdravotní výkony jsou hrazeny u klienta zdravotní pojišťovnou. Nabízené fakultativní úkony jsou zprostředkovány poskytovatelem, který si klient hradí přímo ostatním poskytovatelům např: pedikúra, kadeřník apod.
Veškeré sociální úkony jsou obsaženy v Sazebníku pobytové odlehčovací služby. Ceník je sestaven dle platných právních norem.